POTAPLJAŠKO           DRUŠTVO KRŠKO 

Vredno potapljanja
Morska želva
Čudovite naravne lepote
Plamenka
Nepozabna doživetja
Pirka
Preiskovanje morskega dna
Tabinja
Občudovanje nenavadnih podvodnih bitij
Sipa
Srečevanje z nenavadnimi bitji
Trlja
Prilagajanje okolju
Frater
Kakšni zobje
Morena
Osupljiva bitja
Rakovica
Iskanje novih prijateljev
Ugor
Paša za oči
Samotar
Kakšen pogled
Napoleon
Popolnoma nenavadno
Riba Klovn
Izjemno nenavadna bitja
Riba Krokodil
Spoznavanje morskih globin
Salpa
Globinski izzivi
Rarog
Popolna oblika
Kavala
Izjemen prizor
Glavoč
Ogled od blizu
Jastog
Osupljiv trenutek
Morska kača
Osupljive barve
Rdeči koral
Zvesti prijatelji
Delfini
Čudoviti dogodki
Hobotnica
Izjemne poteze
Polž
Srečanje od blizu
Bič
Popolna sprostitev v globinah morja
Škarpena
Morsko življenje
Babica
slhrcsdanlenfifrdeelhuitnoplptskessv

MALDIVI

19.- 29. oktober 2013

3

Maldive sestavlja okoli 2000 majhnih nizkih otokov, ki sestavljajo več atolov. Najvišji vrh Maldivov je krepko pod 5m. Okoli otočkov atola Haa Arifa na severu te dežele je proti koncu oktobra potekalo najino potapljaško križarjenje. Vzleteli in pristali smo kar štirikrat v eno smer, zamenjala sva tri letala, pet letališč. Vsako naslednje letališče je bilo skromnejše od prejšnjega, vsako letalo manjše. Letala Qatar airways so vrhunska, sam servis pa tudi, tako da je ta dolga pot do Maldivov kar nekako minila. No, z nekaj zamude sva pristala na otoku Hanimadhoo, kjer je naju in še par drugih potapljačev pričakala ustrežljiva posadka Ambe, ladje, ki nam je pomenila dom v naslednjih osmih dneh.

7

O Ambi se lahko govori samo z veliko pohvale. Sama ladja je dolga 33m in široka 10m. Konstruirana je kot katamaran, tako, da je tudi zelo stabilna. Kabine so bile zelo prostorne, vse okoli 15m2, vsaka kabina pa ima svojo veliko kopalnico., Na voljo so še ladijski salon z vso moderno zabavno tehniko, ki obstaja, sončni in senčni krov... Ima še svojo napravo za razsoljevanje, tako da je vode za tuširanje in pranje na pretek. V večini kabin je ena dvojna in ena enojna postelja. Amba sprejme največ 20 gostov, čeprav bi jih glede na ležišča lahko več. Na Ambi so trije kompresorji in pa mešalnica za nitrox. Na ladji nas je sprejela hčerka lastnikov. Ladja je v italjansko – nemško – maldivski lasti. Od vsakega je tu nekaj, nemška natančnost in urejenost, italjansko – maldvska sproščenost in prijaznost. Ob prihodu na ladjo je vsak dobil plastenko z vodo. Takoj so nas seznanili kakšen je red na ladji in nam opisali našo pot. Poleg Tamare pa je za naše dobro počutje skrbela 13 članska posadka. Poleg Ambe pa nas je spremljala še manjša ladjica – dhoni, ki se je uporabljala za potapljanje in pa še čoln, ki pa je bil namenjen transportu na obalo in za sidranje glavne ladje. Sidrali smo se vedno na štiri konce, ponavadi v mirnejše lagune oz. v zavetrno stran otoka. Posadka je imela vsak dan kar precej dela s tem. Na ladji nas je bilo 17 potapljačev, največ iz Nemčije kar deset, poleg njih še en Švicar, dva Angleža, en Američan, Belgijka in pa midva. Na dan smo delali tri potope. Prvi ob 7h, nato ob 11h in še tretji ob 15. uri, enkrat smo šli pa še na nočni potop. Tako blizu ekvatorja je tudi dan od 6.30 do 18.30, stemni in zdani se v nekaj minutah. Človek se kar kmalu navadi tega ritma, tako da ni bilo težko vstati za prvi early morning dive. Potapljali smo se iz dhoni. Prvi dan smo opremo razpakirali, nato pa je bila ves čas na dhoni. Posadka je skrbela, da so bile jeklenke polne. Vsako jutro pa je imel vsakdo na polički nad svojo opremo še veliko mehko brisačo. Te brisače so po zadnjem potopu pobrali in jih drugo jutro nadomestili z novimi.

10

Amba je edina ladja, ki ima dovoljenje za potapljanje na atolu Haa Arifa Potopi pa so tu na severu, na teh neobljudenih predelih malo bolj zahtevni. Nekaj čisto drugega kot na pisanem koralnem grebenu pred resortom. Pogoj, da lahko greš v vodo na potop, je najmanj kategorija adwanced open diver oz. primerljiva kategorija in pa najmanj 50 potopov. Od opreme pa signalna boja in pa reef hook, to je kavelj s katerim si pomagaš v močnih tokovih. Potapljali smo se na thile, to so neke vrste sike. Te thile so precej globoke, vrh imajo običajno pod 20m, najbolj plitva je imela vrh 13m. Nitrox je na zelo uporaben, saj kar znatno podaljša čas potopa.. Potapljali smo se v dveh skupinah. Z dhoni je bilo potrebno skočiti s praznim kompenzatorjem plovnosti in kar najhitreje na dno. Obvezno je potapljanje z buddyjem, dekompresijski potopi niso dovoljeni, maksimalno dovoljena globina je 30m, maksimalni čas potopa pa 60 minut in pa rezerva 50 barov. Pri približno 70 barih sta se buddyja odpravila proti površini. Na 6-3 m je obvezen varnostni postanek, v tem času pa se spusti signalno bojo bojo. Na površini pa smo ob boji počakali na dhoni. Včasih smo bili tako razmetani kar kakih sto metrov na okoli. Boja je bila res potrebna, da nas je posadka sploh opazila, posebej še od začetka, ko so bili valovi zelo veliki. Na nekaterih potopih, posebej še tam, ko smo čakali velike ribe so bili zelo močni tokovi. Včasih si imel resnično občutek, kot da si v deroči reki in da mimo teče polovica indijskega oceana. Brez kavlja bi se bilo v takih razmerah zelo težko potapljati. S kavljem si se pa enostavno zahaklal za kamen in lepo v miru počakal kaj bo priplavalo mimo.

13

Prvi dan je bil na vrsti najprej check dive, kjer smo preverili praznjenje maske, bratsko dihanje in pa spuščanje signalne boje. Že na prvem potopu smo videli ogromno življenja, od vseh tropskih rib, do sting raya, pa tudi manta se je prikazala. Prve dni vreme ni bilo najboljše, malo je bilo dežja, predvsem pa je bilo morje kar precej razburkano, temperatura morja je bila ves čas 28 oz 29 stopinj. Vidljivost je bila za maldivske razmere bolj slaba, ker je bilo v vodi ogromno planktona. Plankton in pa močni tokovi so bili po drugi strani velik plus, ker je vsa ta hrana, ki je potovala mimo, privabila ogromen jate rib. Včasih so bile jate res nepregledne, rib vseh barv in velikosti. Videli smo tudi precej tun, pa neke vrste kaval, jack fishe, razne vrste rayev, morene, barakude, želve, hobotnice, raki….. Veliko pa tudi drobnega življenja, pa tritona in še in še.

17

Posebno doživetje pa so bili morski psi. Kar lepo število smo jih imeli priliko videti. Najprej je bil gepard shark, gittar ray shark, pa grey reef shark, nurse shark, silver tiped shark… Srce kar malo hitreje bije, ko plava mimo tako veličastno bitje.. Nekateri so nam prišli čisto blizu, na vsega par metrov. Nekateri pa so bili bolj ležerne vrste in se za nas niso kaj posebno menili. Enostavno so ležali na dnu, v zavetju koral in se brigali le zase. Korale so v teh morjih še tudi zelo očuvane. Obstajajo v vseh barvah in oblikah, posebej so mi bile všeč mehke korale, ki so v vseh barvah mavrice visele čez previse. Ob vseh teh lepotah, tako ni bilo težko trikrat na dan v vodo. Res pa je, da drugega dela tako ni bilo. Posadka je poskrbela za vse, samo obleč se je bilo treba in v vodo. Razvajal pa nas je tudi kuhar. Kuhal je božansko. Hrana je bila mešanica evropske, nekako italjansko – nemška mešanica z azijsko. Jedli smo tako testenine, kot kitajske rezance, japonski sushi, zrezke, gratiniran krompir, indijski curry… Veliko je bilo zelenjave, rib. Vedno je bilo na voljo nekaj pikantnega in nekaj čisto normalnega. Ribe so bile vedno sveže, nalovili so jih sami, ali pa kupili od lokalnih ribičev. Poleg potopov smo se odpravili tudi na kopno. Za obisk kopnega je ponavadi potrebnih kar nekaj birokratskih procedur, da dobiš dovoljenje. Tu tako, daleč na severu, pa niso tako natančni, tako, da smo bili na otokih, kjer je bilo le malo obiskovalcev pred nami. Neokrnjena peščena plaža, palme, banane, tropske cvetlice, toplo kristalno morje, vse to je naenkrat pred tabo…

20

Osem dni na ladji je kar hitro minilo Čakala nas je spet dolga pot do doma. Za en dan sva jo presekala še z obiskom v glavnem mestu, oz. glavnem otokom Malejem. Obisk Maleja je bilo tudi nekaj posebnega. Med letališčem, ki je otok zase in mestom vozi nekak trajekt. Na ta trajekt stlačijo toliko ljudi, da je sploh čudno, da se lahko drži na vodi. Vsi pa tudi štartajo istočasno, potem pa kdo je močnejši. Vsekakor znajo poskrbeti, da ni dolgočasno. Mesto je stlačeno na otok, ulice so ozke, polne ljudi, motorjev, tudi smeti. Tako kot je pač v Aziji. Ko sva prispela, se je že začelo mračiti. Zemljevid in pa realno stanje sta se popolnoma razlikovala tako, da naju je do hotela pospremil prijazen domačin. Prenočišče je bilo v hotelu že predhodno, preko Bookinga rezervirano. Majhna, čista hotelska soba s čisto kopalnico je ustrezala za eno noč. Vštet je bil tudi zajtrk, od katerega pa je bila zaupanja vredna le kava.

26

Zaradi vnetega ušesa, sva takoj, ko je bilo mogoče poiskala lekarno, kjer nama je prijazen lekarnar dal zdravilo, da je nekako šlo do doma. Obiskala sva nekaj trgovinic, s precej zasoljenimi cenami. V muzeju je bila na ogled zbirka o zgodovini države Maldivi. Na zelenjavni tržnic sva si pogledala vso živobarvno ponudbo in kupila kokos za domov. Mošejo sva si ogledala od zunaj. Bil je tudi namen obiskati ribjo tržnico, a ni šlo, vonjave so bile tam prehude.. Ljudje so prijazni, pripravljeni pomagat, le ko sva hotela fotografirati mošejo, jim ni bilo prav. Mesto samo po sebi ni nekaj posebnega, je pa za pogledat.

 

Koledar

Oktober 2017
P T S Č P S N
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Vreme

Cloudy

20°C

Krško

Cloudy

Humidity: 46%

Wind: 11.27 km/h

  • 21 Oct 2017

    Cloudy 20°C 5°C

  • 22 Oct 2017

    Scattered Thunderstorms 13°C 7°C

QR Koda DivingTeam

QR-Code dieser Seite

Trenutno je z nami 22  gostov

Potapljaško društvo Krško, Rozmanova ulica 34, 8270 Krško

ID DDV: 56013442; Mat. št.: 1166760000; TRR: IBAN SI56 0298 0009 1668 167

 

Copyright © 2014-. Vse pravice pridržane.